Sluit mijn ogen – Sophie McKenzie

Titel: Sluit mijn ogen
Auteur: Sophie McKenzie
Uitgeverij: AW Bruna
Publicatiejaar: 2014

Op de achterflap:
Acht jaar geleden verloor Geniver Loxley haar dochter Beth tijdens de geboorte. Sinds die dag worstelt Gen met haar eigen leven. Terwijl haar echtgenoot Art hun leven probeert voort te zetten en aan zijn carrière en inkomsten werkt, kan zij Beth nog steeds niet loslaten. Totdat op een dag alles verandert… Een onbekende vrouw staat op hun stoep en beweert dat Beth nog in leven is. Dat is krankzinnig. Waarom zou iemand dat verzinnen? Maar het zaadje voor hoop is geplant bij Gen. Ondanks de waarschuwingen van haar echtgenoot en vrienden en hun bezorgdheid voor haar welzijn, gaat Gen op zoek. Ze kan haar ogen niet meer voor de waarheid sluiten. Totdat haar hoop in angst en paranoia omslaat. Wie kan ze nog vertrouwen? Waarom ontmoedigt Art haar de dood van hun dochter te onderzoeken? Om haar, zoals hij zegt, voor nog meer pijn te behoeden? Of is er meer aan de hand?

Mijn mening:

Als mensen mij vragen wat ik graag lees, zeg ik meestal ook thrillers, maar eigenlijk lees ik ze helemaal niet zo vaak. Sluit mijn ogen was de eerste van 2014 voor mij en dat was meteen al een schot in de roos. Dit boek hoort thuis in het rijtje van ‘huwelijksthrillers’, zoals Voor ik ga slapen, dat ik trouwens erg goed vond. Dat laatste boek is trouwens ook vermeld op de omslag, dus ik begon meteen enthousiast te lezen.

Al in het eerste hoofdstuk belt een vrouw aan om Geniver te vertellen dat haar dochter nog zou leven. Ik verwachtte dat Gen dan ook meteen op onderzoek zou uitgaan, maar tijdens de eerste 100 pagina’s blijft het rustig. Toch stoorde dit me helemaal niet. McKenzie heeft een vlotte schrijfstijl en in die 100 pagina’s krijg je ook een mooie blik op het leven van Gen, Art en hun kennissen en vrienden. Dit kwam later natuurlijk nog van pas als de plot verder ontwikkelde.

Naarmate ik verder las werd het steeds spannender en spannender en op den duur wist ik ook niet meer wie ik kon geloven. De intrige is dus knap ineengezet. Er zit ook een romantisch element in het verhaal, maar net zoals Shelleyrae vond ik dat niet zo op z’n plaats. Gen legt zowat haar leven in handen van een man die ze nauwelijks kent en waar die aantrekking vandaan komt,  blijft een  raadsel.

Het is een leuk verhaal rond een origineel thema dat me vaak verraste en dat ik met veel plezier gelezen heb. Als je dus zin hebt om eens lekker te ontspannen met een goed, maar  niet al te moeilijk boek, zou ik je dit zeker aanraden!

Eindoordeel: 4/5

2 gedachtes over “Sluit mijn ogen – Sophie McKenzie

Wat denk jij?

