Very Inspiring Blog Award

Jawel, ook Boeklover is genomineerd voor The Very Inspiring Blog Award en wel door Vanessa van Mijn brein is een boekenkast. Voor dit award was ik nog nooit genomineerd, dus bedankt!

De bedoeling is dat ik zeven feitjes over mezelf (en ik breid dit ook uit naar de blog) vertel.

De feitjes

1. Dit is jullie misschien al opgevallen: na een pauze van een halfjaar blog ik weer, maar ditmaal zonder Ellen. Ze leest nog wel hoor, maar ze heeft het gewoon te druk met andere hobby’s.

2. Ik ben een ochtendmens. Als ik iets gedaan wil krijgen doe ik het het best tijdens de voormiddag. Normaal sta ik ook niet later op dan acht uur, tenzij ik natuurlijk nog een boekje aan het lezen ben in mijn bed!

3. Ik studeer Engels en Duits in Leuven. Op dit ogenblik ben ik aan het voorbereiden voor de examens.

4. Ik lees de laatste tijd eigenlijk enkel nog Engelstalige boeken. Dit is goed voor mijn opleiding, maar ik zou beter ook wat Duits lezen (in mijn vrije tijd). Deze zomer ga ik daar proberen verandering in te brengen.

5. Ik hou van origami. Laatst vouwde ik nog een olifant, met de hulp van een YouTube tutorial natuurlijk. Voor knutselaars is daar echt super veel te vinden!

6. Ik ben een UK lover! Sinds ik er drie jaar geleden voor het eerst kwam moest ik elke zomer weer teruggaan. In september dit jaar verblijf ik voor twee weekjes in een gastgezin in Surrey. Ik kijk er al naar uit!

7. Ik ben ‘animator in het jeugdwerk’. Concreet houdt dat in dat ik kampen begeleid, onder andere bij Kazou, onderdeel van de christelijke mutualiteit. Ook ben ik al een keertje mee geweest als taalmonitor op een Engelse taalstage. Dat was een leuke ervaring.

Zo, dat zijn er zeven.

De regeltjes

  1. Bedank degene die jou genomineerd heeft
  2. Laat de award op je blog zien en deel de regels
  3. Deel 7 feitjes over jezelf
  4. Nomineer 15 inspirerende medebloggers
  5. Laat hen weten dat je hun genomineerd hebt

De genomineerden

  1. Jasmine van Cherishday (zij schreef vroeger ook nog enkele artikels op deze blog.)
  2. Annelies van Boekboetiek
  3. Jolien van Daisies on Bookshelves
  4. Sanne van De pagina omslaan
  5. Judith van De boekblogger
  6. Sanne van Dichtgezicht
  7. Lyanne van Readabook
  8. Anneke van Een letter meer graag

Helaas eindigt mijn lijstje hier. Ik heb nog een heleboel andere blogs die ik graag zou toevoegen, maar zij bloggen in het Engels, dus die hebben niet zo veel aan dit artikel.😉 Ik wil ook niemand op dit lijstje zetten waarvan ik de blog nog nauwelijks bekeken heb.

Dan is het enige wat me nu nog te doen staat de genomineerden op de hoogte brengen!

Ik ben ook benieuwd naar mijn lezers. Wat zijn jouw zeven feitjes?

 

13 gedachtes over “Very Inspiring Blog Award

    • In België is het standaard dat je twee talen gelijk studeert. Dat is soms wel een beetje verwarrend. De meeste lessen zijn in aula’s, dus daar spreekt de professor Engels of Duits en als wij iets willen vragen of bij oefenlessen, dan spreken we ook de doeltaal. Hoewel dat voor Duits al iets moeilijker is dan voor Engels, maar het gaat wel steeds beter. Het nadeel aan deze universitaire opleiding is wel dat we relatief weinig spreken en ons vooral op theorie focussen. Om echt te kunnen spreken moet je zelf ook actie ondernemen. Zo had ik dit jaar contact met een Duitse student die Nederlands leerden en spraken we een keer per week af om alternerend in het Duits en het Nederlands te spreken.

  1. Hé nog een Vlaamse boekenblogster. Wat leuk om deze 7 feiten over jou te lezen. Ik ben het volledig met je eens wat YouTube, maar vooral ook Pinterest betreft. Alleen lijkt de tijd altijd sneller vooruit te vliegen wanneer ik daar wat durf rondsnuffelen.

    • Oh leuk, ik wist niet dat jij ook een Vlaamse was! We zijn wel een beetje in de minderheid natuurlijk.
      Pinterest is ook heel interessant, maar ik ken de website niet zo goed en kom er meestal alleen op via links van anderen. Heb je zelf een account?

      • Als je naar mijn site gaat, zie je op de startpagina links naar mijn andere profielen. Ook die van Pinterest. Voor mij is het grootste voordeel van die laatste site, dat je er zo makkelijk en overzichtelijk kan sorteren. Veel handiger dan alle losse papiertjes die ik vroeger in doosjes of kaften bijhield. http://www.zwartraafje.be/

  2. Heel erg bedankt voor de nominatie Katrien!
    Ik kan geloven dat je uitkijkt naar je verblijf in Surrey, het klinkt echt ontzettend tof! Ik ben nog nooit in de UK geweest maar wil daar dringend eens werk van maken. Londen staat alvast heel hoog op mijn lijstje met nog te bezoeken steden!🙂

  3. Pingback: Liverpool Street – Anne C. Voorhoeve | Boeklover

Wat denk jij?

