Zomer 2015 #1

Wie mijn blog aandachtig volgt zal merken dat er behalve af en toe een boekrecensie niet echt iets persoonlijks op deze blog verschijnt. Aangezien ik het deze zomer heel druk heb met niet-boekgerelateerde dingen waardoor ik dus ook maar weinig kan posten, leek het me leuk om jullie eens een blik te laten werpen op wat ik zo allemaal gedaan heb en nog van plan ben. Zoals je ziet is dit deel 1, want als het goed is volgt er in september nog een tweede deel. Maar nu, withouth further ado: mijn zomer!

Speelpleinwerking

Net zoals vele jonge mensen hier in Vlaanderen spendeerde ik de eerste dagen van de zomervakantie op het Speelplein in Leuven, waar ik kinderen van de lagere school entertainde met leuke spelletjes. Het was begin juli snikheet, maar dat vormde meteen een goede aanleiding om met water te spelen. Helaas heb ik hier geen foto’s van, maar je kan je daar vast wel iets bij voorstellen.

Op kamp naar Texel

wadlopen

Een weekje later ging ik op kamp met kinderen van 11 en 12 naar het Nederlandse Waddeneiland Texel. Ook hier speelden we veel spelletjes, maar dit heerlijke eiland zorgde er ook voor de we lekker konden fietsen, krabben vissen en op het strand spelen. Hoewel ik op voorhand er heel erg tegenop zag omdat ik het gevoel had dat het niet helemaal goed zat met mijn collega’s, heb ik me toch ongelofelijk goed geamuseerd en zou ik niets liever willen dan meteen teruggaan.

lunch

krabben

Jeanine en Georgette
Ook als oma (of zoals wij zeggen “bomma”) Jeanine heb ik mij daar goed vermaakt. Wie van de twee ben ik?

Op reis naar Duitsland

SAM_0202

Slechts een dag later – ja, ik weet het, ik ben druk bezet – ging ik met mijn ouders en broer naar de Eiffel in Duitsland. Lekker wandelen en ook wat cultuur opsnuiven onderweg in Aachen en Trier. Opvallend was dat er daar veel Nederlanders rondliepen, dus veel Duits heb ik niet moeten spreken.

SAM_0196

Medewerker in een hotel in Zwitserland

SAM_0285

 

Vanaf eind juli ging ik ook nog voor 10 dagen naar Zwitserland, waar ik meedraaide als vrijwilliger bij de animatie in een hotel. Voor de nieuwsgierigen onder jullie: de ziekteverzekering CM organiseert familievakanties in hotels die volledig draaien op vrijwilligers. Goede sfeer gegarandeerd! De heenrit ging bij mij wel gepaard met wat stress: treinvertraging waardoor ik bijna de nachtbus miste en dan nog eens een norse dame op de plaats naast mij. Om het nog erger te maken was ik na een vermoeiende nacht en een anderhalfuur durende rit door de bergen kotsmisselijk, dus je kan je wel voorstellen dat ik opgelucht was toen we eindelijk arriveerden! We verbleven in het mooie (en peperdure) St. Moritz, van waaruit ik vooral veel wandelingen heb gemaakt met kinderen tussen 7 en 10. Natuurlijk was het niet alleen hard werk, want ’s avonds kon je nog lekker in de bar rondhangen met de rest van het animatieteam. Alleen al voor het prachtige uitzicht raad ik je dit echt aan!

Wat nu?

Als je dit leest verblijf ik in een kostschool in de buurt van Norwich in Engeland, waar ik Engelse les geef aan jongeren uit de middelbare school. De jongeren komen uit België en doen daar een zomerstage om hun Engels te verbeteren. De helft van de ‘staff’ is Brits en de andere helft komt uit België, dus ook voor mij is dit een goede gelegenheid om mijn Engels nog wat aan te scherpen. Ik ben een enorme UK fan, dus dit zou echt het hoogtepunt van mijn vakantie moeten worden. We brengen ook een bezoek aan Cambridge, Norwich en nog wat kleine dorpjes in de buurt van de school waar we verblijven.

In september ga ik ook nog drie daagjes naar Londen met een vriendin. Op dit ogenblik ben ik een gevarieerd programma aan het opstellen, waarbij ik de klassieke toeristische dingen een beetje wil vermijden, gewoon omdat ik dat al zo veel keer heb gedaan. Als je nog tips hebt voor een originele activiteit of bezienswaardigheid, laat het dan weten in een reactie.

Vanaf half september vertrek ik ook naar Wenen, waar ik een semester ga studeren aan de Universität Wien. Dat is voor mij heel erg spannend, want ik ben nog nooit zo lang van huis geweest en ik ken het daar ook helemaal niet. Ook hier zijn tips voor dingen die ik moet gezien hebben altijd welkom. Daarnaast ben ik ook op zoek naar nog wat praktische tips voor een verblijf in het buitenland. Wat raad je aan om mee te nemen? Wat laat ik beter thuis? Ik dacht er ook aan om misschien wat artikels te posten over mijn tijd daar, dus als je daarin geïnteresseerd zou zijn, laat het zeker weten.

Voilà, zo zag mijn zomer er tot nu toe uit! Het is pas nu ik het neerschrijf dat ik besef hoeveel ik de afgelopen anderhalve maand al wel niet gedaan heb en hoeveel er nog komt. Ik hoop dat je ook al van wat vakantie hebt mogen genieten of dat er nog leuke dingen in het verschiet liggen. Zoals je wel gemerkt heb, heb ik in dit artikel een heleboel vragen gesteld, dus als je ergens meer over weet: laat zeker een reactie achter!

3 gedachtes over “Zomer 2015 #1

  1. Da’s een drukke vakantie! Wij zijn vorige week in Trier geweest en het viel ons ook op dat er zoveel Nederlanders rondliepen. Hebben amper Duits gehoord op straat. Geniet nog van je vakantie!

  2. Wow jij hebt veel energie! Wat een leuke dingen heb je allemaal gedaan. Een halfjaar in het buitenland studeren vind ik heel stoer, wat goed dat je dat durft. Ik heb daar geen tips over, maar wel over de misselijkheid in de bus: neem tevoren een reispilletje zoals primatour en je hebt nergens last van.

Wat denk jij?

