Tangles tekenen en kleuren

SAM_0430

Dat kleuren een hype is, is geen nieuws meer. Daarom besloot ik aan het begin van de zomer dat ik ook zou beginnen met het inkleuren van kleurplaten. Ondertussen zijn we twee maand verder en mijn kleurboek is nog behoorlijk zwart-wit. Toch heb ik me de afgelopen tijd beziggehouden met kleuren, maar dan van dingen die ik zelf getekend heb. Ik ben geen groot tekentalent, maar zogenaamde ‘tangles’ of geometrische patronen lukken me nog net. Die figuren zijn bovendien heerlijk ontspannend om te tekenen omdat je nooit een groot geheel voor ogen moet hebben, maar slechts lijntje voor lijntje een tekening opbouwt. Als inspiratie gebruik ik YouTube en Pinterest, waar een schat aan aan voorbeelden te vinden is. Hieronder zie je een aantal projecten waar ik aan gewerkt heb.

tekening 1

Dit was een probeersel, waar ik impulsief aan begonnen ben. Hierna ben ik onmiddellijk naar de winkel gerend om me enkele goede fineliners aan te schaffen, want die van de Hema bleken toch niet helemaal geschikt.

Tekening - Sharpie

Mandala

Dit is het werkje waar ik het meest trots op ben: mijn eerste mandala. Je kunt het op de foto niet goed zien, maar de kleuren zijn echt heel fel.

tekening - zwart-wit2

Tekening - zwart-wit

SAM_0434

Wat doe jij zoal in je vrije tijd? Kan je goed tekenen?

10 gedachtes over “Tangles tekenen en kleuren

  1. Ik heb ook zo’n kleurboek, en soms pak ik het en kleur ik drie tekeningen vol, en daarna ligt het weer maanden in de kast. Ik vind de jouwe wel erg leuk!

  2. Tof! Heel leuk gedaan. Ik heb net zelf ook nog wat zitten kleuren. Ik heb me zo’n boek gekocht vorige zomer maar het is nog steeds meer wit en zwart dan iets anders maar toch, ik vind het heerlijk om te doen wanneer ik ondertussen naar een audiobook luister🙂

  3. Ik heb verschillende kleurboeken voor volwassenen liggen en kleur daar toch wel regelmatig in. Onlangs een mandala verjaardagkalenders gekocht en die ben ik nu aan het kleuren zodat ik die in 2016 kan gebruiken.

Wat denk jij?

