De thee tag

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben ben ik de laatste tijd niet erg actief op mijn blog. Redenen daarvoor zijn schoolwerk en natuurlijk het feit dat ik me nog tot februari in Wenen bevind en zoveel mogelijk uitstapjes maak. Daarover zou ik natuurlijk ook kunnen schrijven, maar ik wil deze blog niet al te persoonlijk maken, dus houd ik het liever bij de boeken die ik lees. Toch wilde ik vandaag iets anders met jullie delen, namelijk de thee tag. Ik ben zelf niet getagd, maar ik vond hem om de blog van Annelies en die had hem dan weer van Lieke. Hopelijk is dat eens een leuke afwisseling met artikels over boeken.

Bron: weheartit.com

 

Losse thee of theezakjes?
Vorig jaar ontdekte ik losse thee en die vind ik nog lekkerder dan de voorverpakte thee. Het liefst stop ik de blaadjes in filters, want dat is minder gedoe dan met een thee-ei. Toch ga ik ook zeer vaak voor zakjes, want het is veel sneller.

Sterke thee of slappe thee?
Dit is volledig afhankelijk van het soort thee en hoe ik het bereid. Ik drink graag zwarte thee en Earl Grey en die heb ik liefst niet te sterk, tenzij ik er melk aan toevoeg; dan mag het echt zwart zijn. Groene thee wordt dan weer bitter als die sterk is, terwijl vruchtenthee juist lekkerder wordt als die een tijdje getrokken heeft.

Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Eigenlijk eet ik meestal niets als ik theedrink. Ik drink meestal thee terwijl ik studeer en dan eet ik sowieso niets. Als ik thee drink op een ander moment gaat een koekje er natuurlijk altijd wel in!

Wat zijn je favoriete merken thee?
Dat is een moeilijke vraag. Bij mij hangt het eerder van de smaken af. Als ik dan toch iets algemeens zou moeten zeggen dan ga ik voor Twinings of de losse thee van Dille & Kamille.

Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
Als ik studeer drink ik graag blends met zwarte thee erin, want door de cafeïne krijg ik wat extra energie (of dat stel ik me dan toch voor). Op andere momenten hangt het er echt vanaf waar ik zin in heb, maar de thee die ik het meeste drink is Earl Grey.

Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment.
Zoals al duidelijk geworden is uit de vorige vraag drink ik heel graag Earl Grey en die is dan ook mijn nummer één. Verder drink ik op dit moment graag de ‘Waldbeeren Tee’ (bosvruchten) van Teekanne. Op de derde plaats staat op dit moment de groene thee met citroen.

Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Het liefst drink ik uit een grote mok.

Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Eigenlijk beantwoordt mijn vorige antwoord deze vraag: zolang het maar groot is en uit steen. Glas heb ik niet zo graag, want het koelt sneller af en zorgt voor verbrandde vingers.

Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Kruidenthees zijn niet echt aan mij besteed en sommige fruitthees hebben wel iets weg van shampoo.

Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Altijd!

Ben jij een theedrinker? Welke thee drink jij zoal en is dit op een specifiek moment?

7 gedachtes over “De thee tag

  1. Leuke tag🙂 Ik drink thee met periodes en momenteel drink ik er wel. Ik heb onlangs de groene thee mengelingen van Dille & Kamille leren kennen en denk wel dat ik die nu toe mijn favoriet kan rekenen.

  2. Ik ben een echte theedrinker. Ik drink thee tijdens het tv kijken, tijdens het lezen en tijdens het schrijven aan mijn roman. Ook ben ik fan van een theewinkel in Brussel waar ik regelmatig thee ga halen of ter plaatse ga drinken. Gezellig

Wat denk jij?

