Nieuwe boeken, films en een update #1

Aangezien ik aardig wat werk heb voor mijn studie, ben ik er deze week niet in geslaagd om een boek uit te lezen. Daarom toon ik jullie vandaag de boeken die ik onlangs toegevoegd heb aan mijn collectie. Daarnaast heb ik ook nog wat filmnieuws en een persoonlijke update.

De links verwijzen naar Goodreads of IMDb, waar je meer informatie vindt over respectievelijk boeken en films.

Nieuwe boeken

On the Road – Jack Kerouac
Onlangs was ik met een vriendin aan het grasduinen in de boekenwinkel en ze raadde me dit boek aan. Ik ben benieuwd of ik het leuk vind, want het is een controversieel boek.

Holes – Louis Sachar
Na het zien van dit filmpje van Hot Key Books was ik helemaal overtuigd: dit boek moest ik lezen. De cover vind ik niet erg aantrekkelijk, maar het verhaal over een jongen die op een zomerkamp gaat als straf voor een misdaad, klinkt goed!

The Disreputable History of Frankie Landau-Banks – E Lockhart
Ik las eerder We Were Liars. Ik was niet laaiend enthousiast over dit boek, maar ik ben toch benieuwd naar wat de auteur nog meer in petto heeft. Dit keer speelt het verhaal zich af op een middelbare school.

The Girl you left behind – Jojo Moyes
De laatste tijd is Jojo Moyes erg populair, dus ik wilde ook wel  eens zien wat er nu van aan was. Dit was het enige boek dat ze in de bib hadden en tot nu toe geniet ik er erg van. Een recensie is onderweg.

Vier plus één – Jojo Moyes
Nog een boek van dezelfde auteur. Ik las er al verschillende lovende recensies over en ben dan ook heel blij met het exemplaar dat ik kreeg opgestuurd van de uitgeverij. Ook hier kunnen jullie binnenkort mijn mening over lezen.

Dit zijn mijn boekige avonturen van de laatste weken. Behalve deze moderne boeken lees ik ook een heleboel klassiekers voor mijn opleiding. Zo heb ik bijvoorbeeld al Hard Times van Charles Dickens en Frankenstein van Shelley gelezen. Tot nu toe heb ik die niet gerecenseerd, maar als jullie daarin geïnteresseerd zijn, doe ik dat met veel plezier!

Films

Op verschillende blogs heb ik  recensies gezien van The Maze Runner. Ik ben de film gaan kijken in de bioscoop, maar ik vond het niet geweldig, vooral het einde niet. Ik weet nog niet zeker of ik het boek zou lezen, wat denken jullie?
Wel heb ik een andere hele goede film gezien, namelijk Boyhood. Je volgt 12 jaar uit het leven van Mason, die opgroeit in Texas. Deze is mijn absolute favoriet van 2014. Ik heb de film inmiddels al twee keer gezien.

Update

Oktober was de maand van het terug aan de slag gaan voor school. Ik ben begonnen aan mijn tweede jaar taal- en letterkunde (Engels en Duits), een studierichting die geschikt is voor boekenliefhebbers. Toch merk ik dat ik eigenlijk niet zo graag lees voor de les, maar het geeft wel nieuwe inzichten.
Daarnaast ben ik ook vrijwilliger bij Sprooksprekers. Met dit project wil men voorlezen aanmoedigen door voorlezers aan huis te sturen. Het doelpubliek zijn kinderen die thuis niet vaak worden voorgelezen omdat hun ouders bijvoorbeeld geen Nederlands spreken. Ondertussen ben ik al een keertje gaan voorlezen en dat was een leuke ervaring!
Tot slot kan ik ook nog vermelden dat ik vandaag jarig ben, negentien jaar ondertussen.

Wat deden jullie de afgelopen tijd? Moet ik vaker updates posten?

Een gedachte over “Nieuwe boeken, films en een update #1

Wat denk jij?